Kliknij i zobacz filmik Program Mallorca 2011 - Reportaż TV

STRONA GŁÓWNA >> Praktyki i Staże
go Program Mallorca

Program Mallorca - unikatowy w skali Polski program praktyk zagranicznych

 

OFICJALNA STRONA PROGRAMU MALLORCA

 

 

 

 

Program składa się z III etapów:

1. Szkolenie językowe w Polsce (listopad - luty)

2. Szkolenie zawodowe na Majorce (marzec - kwiecień). Bezpłatne dla Słuchaczy ESNTiT, 6 tygodniowe profesjonalne szkolenie w hotelu EDEN PLAYA (http://www.dreamtours.pl/11880.htm) pod okiem ekspertów z Wyższej Szkoły Turystycznej na Balearach (http://www.etb-baleares.es/). Zakwaterowanie, wyżywienie, ubezpieczenie, przelot - w ramach projektu bezpłatne.

Szkolenie zakończone jest uroczystą galą, na której uczestnicy otrzymują dyplomy.

 

3. Praktyka zawodowa na wakacjach - zarobki ok 1200 € miesięcznie! Praktyka na stanowiskach: recepcjonista, kelner, barman, pokojówka, kucharz.

Nasi Słuchacze przez wakacje zarabiają średnio około 15000 złotych!

Program Mallorca stanowi wydzielona cześć Projektu autorstwa Antoniego Kamińskiego, Dyrektora ESNTiT, o nazwie Kształcenie kadr - Program aktywizacji zawodowej Doliny Wisłoki (KK-PAZ), jaki Fundacja EDUCARE et SERVIRE realizuje zgodnie ze swoja misja i celami statutowymi, nastawionymi na rozwój gospodarczy i społeczny regionu, traktując go jako konieczny element procesu kształcenia teoretycznego.

 

Program Mallorca  zarządzany jest przez Pawła Kudronia, Wiceprezesa Zarządu Fundacji EDUCARE et SERVIRE (osoba prawna prowadząca ESNTiT), należy rozpatrywać w szerszym kontekście - potencjalnych możliwości rozwoju Podkarpacia poprzez rozwój turystyki przyjazdowej. Osiągnięcie tego celu jest możliwe poprzez wykształcenie odpowiednio wykwalifikowanej kadry, jako kluczowego sposobu osiągnięcia zadowolenia turystów odwiedzających nasza Ojczyznę.

Program Mallorca, jeden z wielu projektów realizowanych przez Fundacje EDUCARE ET SERVIRE, został pomyślany i zorganizowany tak, aby jego Uczestnicy, poprzez legalna prace w renomowanych hotelach połączoną z godziwym zarobkiem, pozyskali umiejętności i podnieśli kwalifikacje zawodowe w obsłudze turystów zagranicznych, ale także poprawili umiejętność porozumiewania się w językach obcych. Walorem dodatkowym winno być poszerzenie horyzontów myślowych i światopoglądu Uczestników w duchu większej tolerancji i pozytywnego nastawianie dla ludzi różnych kultur, co będzie miało kapitalne znaczenie dla sukcesu rozwoju turystyki w naszym kraju w niedalekiej przyszłości.

U podłoża wdrożenia Programu leży konieczność szybkiego dostosowania poziomu wiedzy i umiejętności do potrzeb rynku pracy w kontekście obsługi ruchu turystycznego. Potwierdzone badania wskazują, że prężny rozwój turystyki przyjazdowej, z jakim mamy do czynienia w Polsce od dnia akcesji do struktur Unii Europejskiej, spowodował dywersyfikacje struktury popytu na pracowników, uwidaczniając braki w sektorze średniego personelu; w najbliższych latach zapotrzebowanie na takich pracowników może wzrosnąć do około 3 tysięcy miejsc pracy dla kucharzy i aż 10 do 20 razy tyle dla kelnerów, barmanów, personelu technicznego i sprzątającego.

 

 

Przemowa Antoniego Kamińskiego - Dyrektora Europejskiej Szkoły Nowych Technologii i Turystyki w Dębicy na zakończeniu Programu HOTEL-SZKOŁA 2009 dnia 22 kwietnia na Majorce

 

Tobiasz Małozięć, Grupa A, kelner w Barze EDEN PLAYA

"Tutaj jest wspaniale. Pracuję z drugim Polakiem w zespole 6-osobowym, jako kelner. Czas pracy jest dzielony: od 12.00 do 16.00 pracuję w barze przy plaży, potem mamy przerwę popołudniową i od 20.00 do 1.00 pracujemy w drink-barze. Atmosfera w barze jest bardzo dobra, a nawet zaczynamy Hiszpanów uczyć języka polskiego, w ten sposób, że nasz Szef - Jose - nie mówi prawie po angielsku, ale zaczyna rozumieć i mówić po polsku"

 

Dariusz Karaś, Grupa A, kelner w Barze EDEN PLAYA

"Praca tutaj nie jest trudna, ale wymaga dobrej kondycji. Najważniejszy jest klient, jego zadowolenie przekłada się potem na nasze (za ostatni tydzień dostaliśmy po 70 EURO z napiwków) [uśmiech] Po pracy mamy tutaj szansę korzystania z plaży oraz uroków Alcudii. W przerwie popołudniowej wypoczywamy nad morzem, a w dni wolne - jeździmy do Alcudii lub Palmy, zwiedzamy Majorkę. "

 

Tomasz Stolarczyk, Grupa A, pomocnik kucharza w EDEN LAGO

"Jestem zachwycony przyjęciem Hiszpanów, ich gościnnością i atmosferą panująca w pracy. W zeszłym roku byłem na Rodos, ale tutaj jest o niebo lepiej. Znam już cały hotel i cały hotel mnie zna, dogadujemy się językiem mieszanym hiszpańsko-angielskim, a jak braknie słów - to rękami. Ale nie ma problemów. Pracuję w kuchni, najpierw rano od 6.00 do 11.00, potem od 15.00 do 19.00, sześć dni w tygodniu. Zabrałem ze sobą kamerę, robię filmy, jak wrócę, to wszystko pokażę. Pozdrawiam wszystkich w Polsce!"

 

Barbara Uszko, Grupa A, kelnerka w Restauracji EDEN ALCUDIA

"Jadąc tutaj bałam się trochę, ale okazało się, że jest bardzo dobrze. Atmosfera w pracy jest dobra, grupa polska bardzo ze sobą zgrana, Hiszpanie też bardzo dobrze nas przyjęli. Pracuję jako kelnerka w restauracji, najpierw rano od 7.00 do 11.00, potem wieczorem od 17.00 do 22.00. Moim zadaniem jest obsługa wszystkich klientów przy określonych stolikach, zbieranie zamówień na napoje, wystawianie rachunków. Mam okazję do licznych kontaktów z klientami. Pozdrawiam całą Szkołę i wszystkich znajomych!"

 

[notatki i redakcja: Paweł Kudroń]

 

go NOWOŚCI